Płyta indukcyjna- funkcja automatycznego zagotowania wody
Adam Aleksander
2020-08-05 19:49:28 UTC
Witam już zapewne niewielu użytkowników tej grupy :)

Słyszałem, iż są płyty indukcyjne, które potrafią same zmniejszać moc
płyty po zagotowaniu się wody.
Jakie one mają wówczas oznaczenia, czy nazwy tej funkcji? Ktoś wie?

Dzwoniłem na infolinię Boscha i konsultantka twierdziła, że ich płyty
nie mają takiej funkcji, a jedynie droższe modele jakąś naklejkę na
garnek, która informuje bezprzewodowo płytę o temperaturze w garncu.
Na pewno też nie chcę płyty za 5Kzł, nie jest mi to do szczęścia potrzebne.
Slavo
2020-08-06 18:34:19 UTC
Post by Adam Aleksander
[...]
Raczej droższe modele mają funkcję, która w j. niemieckim nazywa się
Ankochautomatik i polega na tym, że płyta grzeje na jakimś zadanym
wysokim poziomie a po ustawionym czasie przełącza się na zadany niski
poziom.
Adam
2020-08-07 19:28:29 UTC
Post by Adam Aleksander
[...]
Nie na temat, ale są czajniki podtrzymujące zadaną temperaturę.
Może tak będzie i prościej i taniej.
--
Pozdrawiam.

Adam
Jarosław Sokołowski
2020-08-07 19:35:09 UTC
Post by Adam
Post by Adam Aleksander
[...]
Chyba że to woda metaforyczna, a w istocie chodzi o bezbulgotowe
gotowanie, zupy chociażby. Bardzo przydatna rzecz.
Jarek
Adam Aleksander
2020-08-08 17:43:18 UTC
Post by Adam
Nie na temat, ale są czajniki podtrzymujące zadaną temperaturę.
Może tak będzie i prościej i taniej.
Czajnik mi nie ułatwi życia. W nim to nie zagotuje wody na jajka, nie
zagotuję wody z ziemniakami, czy innymi warzywami.
Tak, wiem. Da się na upartego :)

Wkurza mnie to w płytach indykcyjnych, jak zagotuję wodę w parę minut
mocą na maksa, czy jakimś tam boostem, to później muszę ręcznie pomału
zmniejszać moc. Bo jeśli ustawię np 5 ze skali 1 do 10, to woda
przestaje się całkowicie gotować. Gdzie schodząc pomału na 5 po pewnym
czasie i tak bulgocze.
Zenek Kapelinder
Nie mam kuchenki indukcyjnej ale ze dwie w akcji widziałem. W obydwu mozna było ustawić temperaturę w garnku. Ustawiasz 92 stopnie i masz to co chcesz.
ąćęłńóśźż
2020-10-26 12:37:07 UTC
Są garnki (i patelnie) z termometrami elektronicznymi (i np. sygnałem dźwiękowym), ale widzę że szybko się psują.